Publications

Filter selection
Journal Article reviewed

Mozygemba, K.; Dehlfing, A.; Hentschel, K.; Schilling, I.; Gerhardus, A., 2019: Den Nutzen von Palliativversorgung bewerten– Was muss aus Patienten-, Angehörigen- und Versorgersicht beachtet werden?, in: Gesundheitswesen, (forthcoming)

Schilling, I.; Behrens, H.; Bleidorn, J.; Gàgyor, I.; Hugenschmidt, C.; Jilani, H.; Schmiemann, G.; Gerhardus, A., 2019: Patients‘ and researchers‘ experiences with a patient board for a clinical trial on urinary tract infections, in: Research Involvement and Engagement, 2019, doi:10.1186/s40900-019-0172-0, 28.11.2019

Schilling, I.; Behrens, H.; Hugenschmidt, C.; Liedtke, J.; Schmiemann, G.; Gerhardus, A., 2019: Patient involvement in clinical trials: motivation and expectations differ between patients and researchers involved in a trial on urinary tract infections, in: Research Involvement and Engagement, 2019 (5:15), doi:10.1186/s40900-019-0145-3, 01.04.2019

> More Journal Articles reviewed
Journal Article not reviewed

Gerhardus, A.; Oortwijn, W.; Van der Wilt, G., 2017: How to avoid giving the right answers to the wrong questions: The need for integrated assessments of complex health technologies, in: Int J Technol Assess Health Care, 33 (5), pp. 541 - 543, doi:10.1017/S0266462317001040

Dragano, N.; Geffert, K.; Geisel, B.; Hartmann, T.; Hoffmann, F.; Schneider, S.; Voß, M.; Gerhardus, A., 2017: Lehre, Fort- und Weiterbildung in Public Health. Ergebnisse der AG9 des Zukunftsforums Public Health, in: Gesundheitswesen, 79 (11), pp. 929 - 931, doi:10.1055/s-0043-119358

> More Journal Articles
Book

Gerhardus, A.; Kolip, P.; Munko, T.; Schilling, I., 2019: Lehren und Lernen in den Gesundheitswissenschaften - Ein Praxishandbuch, Bern: Hogrefe Verlag, (forthcoming)

Perleth, M.; Busse, R.; Gerhardus, A.; Gibis, B.; Lühmann, D.; Zentner, A. (Ed.), 2014: Health Technology Assessment. 2. Auflage., Brelin: Medizinisch Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft

Gerhardus, A.; Breckenkamp, J.; Razum, O.; Schmacke, N.; Wenzel, H. (Ed.), 2010: Evidence-based Public Health. Bessere Gesundheitsversorgung durch geprüfte Informationen., Bern: Hans Huber

> More Books
Book Article

Schilling, I.; Gerhardus, A., 2019: Forschendes Lernen, in: Gerhardus, A.; Kolip, P.; Munko, T.; Schilling, I.; Schlingmann, K. (Ed.), Lehren und Lernen in den Gesundheitswissenschaften – Ein Praxishandbuch, Bern: Hogrefe Verlag, (forthcoming)

Liedtke, J.; Schilling, I.; Seifert, I.; Gerhardus, A., 2019: Vorbereitung auf komplexe Berufsfelder – Ein Projektmodul im Masterstudiengang Public Health – Gesundheitsversorgung, -ökonomie und -management, in: Hoffmeister, T.; Tremp, P.; Koch, H. (Ed.), Forschendes Lernen als Studiengangsprofil, Wiesbaden: Springer, (forthcoming)

Liedtke, J.; Schmiemann, G.; Gerhardus, A., 2017: Integration und Kooperation aus gesundheitswissenschaftlicher Sicht, in: Brandhorst, A., Hildebrandt, H., Lutte, EW. (Ed.), Kooperation und Integration - das unvollendete Projekt des Gesundheitswesens, Iesbaden: Springer, pp. 121 - 135

> More Book Articles
Further publications

Brereton, L.; Wahlster, P.; Lysdahl, K.; Mozygemba, K.; Burns, J.; Chilcott, J.; Ward, S.; Brönneke, J.; Tummers, M.; van Hoorn, R.; Pfadenhauer, L.; Polus, S.; Ingleton, C.; Gardiner, C.; Van der Wilt, G.; Gerhardus, A.; Rohwer, A.; Rehfuess, E.; Oortwijn, W.; et al., 2016: Integrated assessment of home based palliative care with and without reinforced caregiver support: ‘A demonstration of INTEGRATE-HTA methodological guidances’ – Executive Summary, Universität Bremen; Universitá Cattolica del Sacro Cuore; ECORYS; University of Oslo; The University of Sheffield; Radboud umc; Ludwig-Maximilians-Universität-München, <http://www.integrate-hta.eu/wp-content/uploads/2016/02/Integrated-assessment-of-home-based-palliative-care-with-and-without-reinforced-caregiver-support-Executive-summary.pdf> (Date: 02.05.2016)

Gerhardus, A.; on behalf of the INTEGRATE-HTA project team, 2016: Integrated health technology assessment for evaluating complex technologies (INTEGRATE-HTA): An introduction to the guidances, Universität Bremen; Universitá Cattolica del Sacro Cuore; ECORYS; University of Oslo; The University of Sheffield; Radboud umc; Ludwig-Maximilians-Universität-München, <http://www.integrate-hta.eu/wp-content/uploads/2016/02/INTEGRATE-HTA-An-introduction-to-the-guidances.pdf> (Date: 02.05.2016)

Booth, A.; Noyes, J.; Flemming, K.; Gerhardus, A.; Wahlster, P.; Van der Wilt, G.; Mozygemba, K.; Refolo, P.; Sacchini, D.; Tummers, M.; Rehfuess, E., 2016: Guidance on choosing qualitative evidence synthesis methods for use in health technology assessments of complex interventions, Universität Bremen; Universitá Cattolica del Sacro Cuore; ECORYS; University of Oslo; The University of Sheffield; Radboud umc; Ludwig-Maximilians-Universität-München, <http://www.integrate-hta.eu/wp-content/uploads/2016/02/Guidance-on-choosing-qualitative-evidence-synthesis-methods-for-use-in-HTA-of-complex-interventions.pdf> (Date: 02.05.2016)

> More “Further Publications”